Videresending av nyhetsbrev

Nedenfor finnes noen forslag til hvordan nyhetsbrevet Nytt fra revisor kan videredistribueres.

Alternativ 1 - bruk av skjema

Enkleste måten å videresende nyhetsbrevet på er ved å bruke dette skjemaet.

Her må du legge inn din avsenderadresse (e-post) øverst og deretter ev. melding til dine kunder. Du limer inn e-postadressene til dem du skal videresende nyhetsbrevet til i den nederste rammen. Legg merke til at det må være komma mellom de enkelte e-postadressene.

Fungerer dette greit for deg så behøver du strengt tatt ikke å lese om de andre alternativene.

Hvis du har en liste med e-postadresser som bruker semikolon som skilletegn mellom de enkelte adressene, er det enklest først å lime adressene inn i et Excel-ark og deretter bruke funksjonen Søk etter (;) og Erstatt med (,). Tilsvarende kan gjøres i Word ved på bruke Søk (;)og Erstatt (,).  

Endre i operativsystemet

Du kan også løse problemet permanent ved at du i operativsystemet endrer tegnformatteringen. I Windows 10 finner du dette ved å navigere:

  1. Innstillinger –> Tid og Språk –> Dato, klokkeslett og regional formatering –> Tilleggsinnstillinger for dato, klokkeslett og regionale innstillinger.
  2. Endre dato-, klokkeslett-, eller tallformater –> Flere innstillinger …
  3. Her bytter du ut “listeskilletegn” fra semikolon (;) til komma (,).

    PS! Ved å kopiere e-postadresser rett fra Excel og over til skjemaet hender det seg at  nyhetsbrevet ikke går ut. Hvis du fjerner mellomrommene mellom de forskjellige e-postadressene så skal det fungere. Er du usikker kan du jo også prøve å kopiere inn 3-4 kjente e-postadresser. Fungerer disse så vil det også fungere for et større antall adresser.

Eksempel på hjelpetekst

Vi foreslår at nyhetsbrevet sendes ut sammen med en kort hjelpetekst.

En slik hjelpetekst kan utformes på mange vis, men en slik hjelpetekst kan for eksempel være:

Nyhetsbrev fra din revisor/firmanavn

I dette nyhetsbrevet finner du 20 nyttige tips om det kommende årsoppgjøret.

Ta gjerne kontakt dersom dere har spørsmål i forbindelse med dette eller har behov for bistand på annet vis! 

Med hilsen

Alternativ 2 - vanlig e-post

Noen foretrekker å videresende nyhetsbrevet i en vanlig e-post. Da kan det også være fornuftig å legge med en pdf av nyhetsbrevet. En pdf kan lastes ned ved å trykke på linken (i gråtone) som ligger helt øverst til høyre i nyhetsbrevet.    

Hjelpeteksten kan være den samme som over, men det bør legges inn en lenke til nyhetsbrevet (i "dette nyhetsbrevet"):

Nyhetsbrev fra din revisor/firmanavn

I dette nyhetsbrevet finner du 20 nyttige tips om det kommende årsoppgjøret.

Ta gjerne kontakt dersom dere har spørsmål i forbindelse med dette eller har behov for bistand på annet vis! 

Med hilsen

 

Revisor abc

 

Legg med en illustrasjon

I tillegg til hjelpeteksten kan det brukes en illustrasjon som er linket mot nyhetsbrevet slik at det åpner seg når mottaker av e-posten trykker på illustrasjonen. Nedenfor har vi brukt et utdrag av nyhetsbrevet som en liten illustrasjon.

 

  

NB! For at bildet skal legge seg inn sammen med teksten i e-posten (og ikke som et eget vedlegg) må du gjøre følgende (hvis du bruker Outlook):

  1. Velg «Sett inn» i toppmenyen
  2. Klikk der du ønsker at bildet skal inn (sett musepeker der bildet skal inn – klikk)
  3. Velg «Bilder» i toppmenyen - sett ønsket bilde
Sett inn.png

Lag lenke i illustrasjonen

Trykk med musepekeren på bildet som er limt inn i e-posten. Høyreklikk – velg «kobling» - lim inn lenken til nyhetsbrevet.


Bildet er nå lenket mot nyhetsbrevet, slik at kunder vil åpne nyhetsbrevet ved å trykke på bildet (med andre så har vi lagt inn flere veier til samme mål).