Hva skjer?

Nytt styre i Revisorforeningen - Henrik Woxholt ny styreleder | 400 deltok på Revisortreffet | Revisorforeningen på Regnskapstreff i Sør.

Hva-skjer-2018.jpg

Nytt styre i Revisorforeningen

Henrik Woxholt fra Deloitte er valgt som ny styreleder i Revisorforeningen. Johan Lid Nordby fra EY er valgt til ny nestleder i styret.

Revisorforeningen - ny ledelse 2022 - utsnitt.jpg
Revisorforeningens nye styreleder Henrik Woxholt fra Deloitte, adm. direktør Karen Kvalevåg og styrets nestleder, Johan Lid Nordby fra EY.

På generalforsamlingen 2. juni ble det også vedtatt å utvide styret fra ti til tretten medlemmer. Tre av styreplassene skal være forbeholdt unge revisorer.

Les mer om generalforsamlingen og det nye styrets sammensetning.

400 deltok på Revisortreffet

LYS363923__C9A6097-scr (2).jpg
Anders Hoff leverte 100 % som konferansier.

Det var fullsatt sal og god stemning da 400 revisorer møtte til Revisortreff i Oslo på torsdag.

En programkomite bestående av unge revisorer fra små og store revisjonsselskaper hadde satt sammen et aktuelt og variert program, med gode innlegg både fra eksterne og interne krefter. Og det slo an. Evalueringen gjennomført umiddelbart etter, viser at arrangementet traff godt både på aktualitet og sosialt.

Interessen for arrangementet har vært over all forventning. Lokalene hadde en begrensning på 400, og det var venteliste.

Adm. direktør Karen Kvalevåg lovet forsamlingen at vi neste år skal booke større lokaler og ha et minst like godt og variert program.

Kvelden ble avsluttet med minikonsert med fantastiske Sondre Justad.

LYS363957__C9A6324-scr (2).jpg
Myteknekkere: Roland Fredriksen, KPMG, og Anette Oftedal fra Erga Revisjon, knekte myter om revisoryrket.
LYS363963__C9A6350-scr (2).jpg
Eli Moe-Helgesen fra PwC, Anne Grethe Ruud Wirum fra SLM Revisjon og unge PwC'ere diskuterte hvordan vi kan gjøre revisjon til det opplagte utdannings- og karrierevalget for flere unge, dyktige mennesker.
LYS364014__C9A6735-scr.JPG
Synlig overrasket: Er dere revisorer, spør Sondre Justad idet han ser ut over forsamlingen. Noen myter ble nok avkreftet der og da. For øvrig leverte Sondre en super minikonsert til stor jubel fra forsamlingen.

Regnskapstreff i Sør

Regnskapstreff i Sør avholdes ved Universitetet i Agder i Kristiansand.

Adm. direktør Karen Kvalevåg i Revisorforeningen presenterte foreningens strategi med hovedfokus på omdømmekampanjen og vårt bærekraftsarbeid.

1654263761566.jpg
Karen Kvalevåg (midten) sammen med Anne-Cathrine Bernhoft fra Handelshøgskolen (HHN) og Kjell Ove Røsok fra Norges Handelshøyskole (NHH).