Revisorforeningen i ny drakt
Ny visuell profil for Revisorforeningen og nytt materiell for omdømmekampanjen ble lansert torsdag 13. april. – Den nye visuelle identiteten med like uttrykk på alle flater er laget for bedre å synliggjøre Revisorforeningen som avsender, sier Cathrine Torp, kommunikasjons- og strategidirektør i Revisorforeningen .
Det er vårt identitetsbyrå Bielke & Yang som har utviklet ny logo, fargevalg og stil.
Den nye visuelle identiteten med like uttrykk på alle flater er laget for bedre å synliggjøre Revisorforeningen som avsender, sier Cathrine. Hun legger til at en nylig utført undersøkelse utført av innsikts- og analysebyrået Opinion viser at Revisorforeningen er lite kjent i befolkningen.
– En kjent og tydelig avsenderidentitet gjør det enklere å nå igjennom med budskapene våre i samfunnsdebatten og få å en god effekt av omdømmekampanjen. Det var derfor viktig å utvikle en ny visuell identitet og hensiktsmessig å få en ny profil på plass innen materiellfristen for neste steg i omdømmekampanjen, sier hun.
Basert på tre verdier foreningen har utviklet i løpet av høsten – til stede, relevant samt modig har vi kortet ned essensen av hva vi prøver å utrykke gjennom det visuelle utrykket; Overblikket som skaper tillit – med arbeidstittelen Fordi tillit er det mest verdifulle vi har.
Omdømmekampanjen i 2023
Overskriften på målene for kampanjen i 2023 er å Fortsette å bygge omdømme – øke kunnskapen og interessen.
Cathrine sier at Revisorforeningen vil være mer synlig også utenom kampanjepulsene.
– Vi vil blant annet jobbe med artikler som gir rom for å fortelle mer om dybden i revisors hverdag, oppgaver og samfunnsoppdrag. Kommunikasjonen skal gjøre bransjen og revisorene stolte, sier hun.
Revisorforeningen har valgt en ny samarbeidspartner etter en anbudsrunde blant fire ulike byråer høsten 2022 og valget falt på Sannum & Bergestuen med kreativt team fra Gr&EI.
Har du spørsmål om hvordan du og ditt firma kan bruke kampanjeelementene?
Se oversikt med kampanjeelementer og presentasjon fra webinaret 13. april, eller kontakt oss.
Les mer om ny visuell profil og omdømmekampanjen i siste nummer av Revisjon og Regnskap.