Excel – SAF-T, praktisk bruk - eKurs

Andre: kr 1 850

ReKomp: kr 0

eKurs

I kurset viser vi deg hvordan du kan åpne alle tabellene: hovedbok, kunde- og leverandørreskontro, saldobalanser og MVA-koder fra XML til Excel ved hjelp av Power Query eller XML-skjemaet fra Skatteetaten. Vi viser hvordan du kan avstemme hovedbok mot saldobalanser og reskontroer, og kommer også borti SAF-T-filenes problem, de såkalte dialektene. I kurset benyttes engelsk versjon av Excel. Kurset er publisert i samarbeid med RSM Norge AS i 2021.

Mål med kurset

Gi innsikt i hvordan du kan hente ut relevante data fra SAF-T-filer til bruk i revisjon.

Målgruppe

Du som er nysgjerrig på hvordan man kan bruke SAF-T-filer, har litt erfaring med bruk av tabeller i Excel, og som kanskje har forsøkt deg på å bruke Excel til å innhente eksterne data.

Kursinnhold

Import av data fra SAF-T (XML) til Excel.

Kursform

eKurs med praktisk gjennomgåelse og oppgaver.

Faglig og teknisk brukerstøtte

Har du spørsmål til kurset, kan du kontakte vår faglige veiledningstjeneste. Ved behov for teknisk brukerstøtte kan du kontakte Mats Jakobsen på sms 979 80 031 eller e-post mats@videoforweb.no.

Kursavgiften inkluderer tilgang til eKurset for én person til 31.12. i det året en kjøper kurset, samt kursmateriell (pdf) tilsendt elektronisk.

Systemkrav

Løsningen støtter de mest brukte nettlesere og de fleste håndholdte enheter. Anbefalt linjehastighet er minimum 2 mbit nedlastning.

Foredragsholder

Erik Warmestad