Bli revisor

Skaff deg en signatur som er gull verdt – bli revisor! Det trengs 5000 nye revisorer de neste årene. Å være revisor er utfordrende, spennende og sosialt. Yrket er i konstant utvikling, i takt med samfunnet.

Karen-Kvalevåg-øk-krim-1.jpg

På sporet av økonomisk kriminalitet

Kriminelle svindler staten for milliarder hvert år. Nå peker eksperter på revisorer som nøkkelen i kampen mot svindlerne.

Fem-gode-grunner 1100x520 web.jpg

Fem gode grunner til å velge yrket

– Jobben vår er variert, sosial og avgjørende for at næringslivet skal lykkes i det grønne skiftet, sier revisorene Andreas og Heidi.

Revisjon styrker tilliten

En revisor er en uavhengig hjelper og betrodd tillitsperson i samfunnet vårt, som analyserer og vurderer årsregnskap, rapporter og beretninger fra virksomheter. En revisor sørger for at informasjonen er etterprøvd, utfordret og til å stole på. At helheten stemmer. Revisoren oppdager også rutinesvikt og ulovligheter, hvitvasking og korrupsjon. Det er derfor vi gjerne sier at en revisor er samfunnets tillitsperson.

En karriere med fleksibilitet

Med revisorutdanning har du gode karrieremuligheter i landets mange små og store revisjons- og rådgivningsselskaper.
I tillegg til økonomi- og samfunnsforståelse, gir denne utdanningen og yrkesbakgrunnen god erfaring med prosjektstyring og ledelse. Du får også gode karrieremuligheter utenfor bransjen – både i næringslivet og i offentlig sektor.

Masteroppgave-bilde-1-web-1100x520.jpg

Samfunnet trenger oss

Det trengs 5000 nye revisorer de neste årene. Teknologi, tillitsutfordringer og bærekraft er blant driverne.

De-fleste-aner-ikke-1100x520.jpg

Tallknuser og detektiv

Mens andre konsulenter jobber mer avdelingsbasert, snakker revisorer gjerne direkte med toppledelsen.

En god revisor er faglig oppdatert

For statsautoriserte revisorer er etterutdanning obligatorisk og nødvendig for å beholde godkjenningen. Revisjonsselskapet du jobber i vil sørge for at du løpende får vedlikeholdt og styrket kompetansen din. Du får betalt for livslang læring i arbeidstiden. Som statsautorisert revisor kan du også få tilleggsgodkjenninger som bærekraftsrevisor og som statsautorisert regnskapsfører.