Ny veiledning for revisjon av stiftelser

Stiftelsestilsynet har lansert en ny veiledning som skal hjelpe revisorer med å sikre en grundig og nøyaktig revisjon av stiftelser.

Veiledningen gir en gjennomgang av revisjonsprosessen og inneholder retningslinjer og beste praksis for å sikre at revisjonen utføres i henhold til gjeldende lover og forskrifter relatert til stiftelsen.

Veiledningen dekker ulike aspekter av revisjonsarbeidet, inkludert planlegging, gjennomføring og rapportering. Den er utformet for å være en praktisk ressurs for revisorer som arbeider med stiftelser, og gir konkrete råd og veiledning for å sikre en grundig og nøyaktig revisjon.

Den er også tilgjengelig på Stiftelsestilsynets nettsted, og revisorer oppfordres til å laste den ned og bruke den i sitt arbeid. Dette er en viktig ressurs som vil bidra til å styrke kvaliteten på revisjonsarbeidet og bidrar til å sikre at stiftelser oppfyller sine forpliktelser på en tilfredsstillende måte.