Akademiet: Styrets ansvar for bærekraftsrapportering

Er du styremedlem, CEO, CFO, eller sitter i ledelsen av et større selskap? Da blir det mange nye krav å forholde seg til i 2024. Vi inviterer derfor til 2-dagers akademi om styrets ansvar for bærekraftsrapportering 5.-6. november på Hotell Amerikalinjen i Oslo.

Idar Kreutzer 1200 web.jpg

Fra 2024 må alle selskaper over en viss størrelse rapportere på alt fra klimagassutslipp og energibruk til sosialt ansvar og virksomhetsstyring. Det gjelder ikke bare for egen virksomhet, men for hele verdikjeden. De omfattende kravene til rapportering betyr også et stort nytt ansvar for styrene og ledere i norsk næringsliv.

Dette sitter du igjen med

Formålet med Akademiet: Styrets ansvar for bærekraftsrapportering er å gi styremedlemmer overordnet oversikt over rapporteringskravene et styre i særskilt grad må være klar over, hva er styrets konkrete oppgaver, og hva som er revisjonsutvalgets rolle.  Fokus vil være på styrets ansvar og revisjonsutvalgets rolle.

Hovedtemaene vil blant annet være hvilke konsekvenser dette har for strategi og strategi oppfølging, hvordan det kan påvirke prioritering av tid i styremøter, fordeling av roller og ansvar, risiko og risikooppfølging samt mulige konsekvenser for styret og revisjonskomiteen ved feil i rapporteringen. Akademiet går over to dager hvor dialog og diskusjoner vil bli vektlagt.

Det er kun 50 plasser, så vi anbefaler å være tidlig ute med påmelding.

Program

Akademiet er rettet mot styrets og Revisjonsutvalgets ansvar for bærekraftsrapportering, og vil derfor bli særskilt omtalt under hvert tema. Det vil bli lagt vekt på utveksling av erfaring og bruk av eksempler i kursprogrammet. Det er også lagt opp til paneldiskusjon og dialog med deltakerne.

Program

Praktisk informasjon

Tirsdag 5. og onsdag 6. november.
Hotell Amerikalinjen, Jernbanetorget 2, Oslo

Praktisk informasjon

Kr 20 000, inkl. deltakelse på seminaret og lunsj begge dager.

Overnatting og middag

Etter kurset tirsdag er det felles middag på hotellet (pris kommer).

Vi holder rom på både Amerikalinjen og The Hub. Kryss av for om du ønsker dette i påmeldingen. Har du behov for flere netter, skriver du dette under Kommentar / annet

Påmelding og fakturering

• Ved påmelding bookes det automatisk middag og overnatting.
  • Middag faktureres sammen med kursavgiften fra Revisorforeningen.
  • Rom betales av hver enkelt deltaker ved utsjekk.

Om Akademiet

Akademiet er et samarbeid mellom Revisorforeningen og de fem største revisjonshusene i Norge: BDO, Deloitte, EY, KPMG og PwC. Disse revisjons- og rådgivningshusene innehar de klart beste kompetansemiljøene innenfor bærekraftsrapportering i Norge og er vant med å jobbe tett opp mot selskapenes styrer og ledelse. De vil stille med sine beste ressurser i kombinasjon med eksempler og praktiske erfaringer fra næringslivet. Revisorforeningen vil være vertskap og fasilitator.

Kontakt oss

• Spørsmål om påmelding og overnatting, kontakt Rønnaug Eike, e-post [email protected]
  • Faglige spørsmål om Akademiet: Styrets ansvar for bærekraftsrapportering, kontakt Knut Arne Askvig, e-post [email protected]
Endrings- og avmeldingsregler Akademiet

Avmeldingsfrist kommer.

• Sykdom og fravær: Hvis du ikke kan møte til kurset på grunn av sykdom eller andre uforutsette hendelser, må du ta kontakt med [email protected] så snart som mulig.

• Vil du melde deg av Akademiet? Hvis du melder deg av innen avmeldingsfristen, får du refundert kursavgiften. Melder du deg av etter avmeldingsfristen, får du ikke refundert kursavgiften.

• Fakturaspørsmål rettes til [email protected]

• Se også: Kjøpsvilkår kurs