Slik fungerer eKurs

Revisorforeningens eKurs er online og tilrettelagt for selvstudium, så deltakeren må ha tilgang til Internett. En fordel med eKurs er at de gir fleksibilitet med hensyn til tid og sted for gjennomføring. Frist for påmelding til våre eKurs er 30.12. eKurset må gjennomføres senest 31.12. i det året en melder seg på eKurset. Tilgangen til eKurset utløper ved årsskiftet det året en har kjøpt kurset.

Nedenfor finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål om våre eKurs.

Bestilling

Kan jeg som privatperson bestille eKurs hos dere, eller må jeg være medlem?

Våre kurs er åpne for alle! Er du medlem eller abonnement av ReKomp, anbefaler vi at du logger deg på www.revisorforeningen.no før du melder deg på kurs. Da vil dine kontaktopplysninger være utfylt på forhånd. Det er imidlertid ikke et krav at du skal være pålogget ved bestilling.

Skal du melde på andre deltakere enn deg selv, må du logge ut – og deretter melde dem på som ikke-pålogget. Alle nødvendige opplysninger må da fylles ut manuelt.

Det er kun deltakere som er påmeldt, som har lovlig tilgang til eKursene. Personer som ikke er påmeldt, har ikke lov til å overvære eller på noen annen måte ta del i eKursene, og skal heller ikke gis tilgang til det materialet som følger med eKurset. Påmeldte kursdeltakere plikter å sørge for at ingen personer som ikke er påmeldt, får overvære eller på annen måte får tilgang til eller delta på eKurset. Alt som overføres eller formidles til deltakerne på eKursene, er undergitt samme rettighetsbeskyttelse og bruksbegrensninger som kursdokumentasjonen.

Hva er inkludert i prisen?

Kursavgiften for våre eKurs inkluderer tilgang til eKurset for én person til 31.12. i det året du melder deg på kurset, samt kursmateriell (pdf) tilsendt elektronisk.

Se også være kjøpsvilkår kurs.

Hvor finner jeg kursdokumentasjonen?

Kursdokumentasjonen ligger i samme e-post hvor du fikk link til eKurset. Trykk på linken hvor det står «Her kan du laste ned kursdokumentasjonen».

Påloggede medlemmer og abonnenter av ReKomp finner også kursdokumentasjonen under Påmeldte kurs for ikke fullførte kurs, og under Historikk for fullførte kurs. Kursdokumentasjonen er også tilgjengelig under fanen eKurs i "Min kursplanlegger".

Kursdokumentasjonen er beskyttet av åndsverksloven og markedsføringsloven. Alle rettigheter tilhører Revisorforeningen og/eller våre samarbeidspartnere. Det er i henhold til gjeldende lovgivning forbudt å kopiere, fremvise, distribuere eller på annen måte spre kursdokumentasjonen til andre. Påmelding til kurs og betaling av kursavgift gir ikke tillatelse til bruk av kursdokumentasjonen til andre formål enn deltakerens egen bruk.

Faglig og teknisk støtte

Hva er systemkravene til Revisorforeningens eKurs?

Våre eKurs er web-basert og tilrettelagt for selvstudium. Løsningen støtter de mest brukte nettlesere og håndholdte enheter. Anbefalt linjehastighet er minimum 2 mbit nedlastning.

Ved behov for teknisk brukerstøtte kan du kontakte Mats Jakobsen på SMS 979 80 031 eller e-post [email protected].

Kan jeg spole og pause i eKurset?

Ved første gangs avspilling av videoene kan du stoppe og ta pauser underveis. Det er da mulig å spole tilbake, men ikke forbi punktet du er kommet til. Fra andre gangs avspilling kan du spole i videoene som du ønsker.

Gjennomføring

Kan jeg se eKurset jeg kjøpt, når som helst?

Tilgangen til eKurset utløper ved årsskiftet det året du har kjøpt eKurset. I kursomtalen vil det være angitt hvilket år eKurset er publisert. Frist for påmelding til eKurs er 30.12. Kurset må gjennomføres senest 31.12. i det året du melder deg på eKurset.

Jeg har kjøpt flere eKurs. Hvor kan jeg finne en oversikt av dem?

Tilgangen til eKurset vil sendes i en egen e-post noen minutter etter at du mottatt kursbekreftelsen. Påloggede medlemmer og abonnenter av ReKomp har også oversikt over og tilgang til sine eKurs i år i "Min kursplanlegger".

Gå til Revisorforeningen.no og logg deg inn. Gå deretter til Min kursplanlegger. Her vil du få full oversikt over dine etterutdanningstimer, både som revisor og regnskapsfører.

Under fanen Påmeldte kurs finner du de kursene du er påmeldt, men ikke har fullført. Klikker du på fanen Historikk, finner du oversikten over de kursene du har fullført. Fanen eKurs gir deg tilgang til dine eKurs i år frem til 31. desember.

Les mer om Min kursplanlegger.

Hvordan fullfører jeg et eKurs?

For å få eKurset godkjent må du ha et minimum antall riktige svar. Dette antallet vil variere fra eKurs til eKurs. Du får oppsummert etter hver sekvens antall riktige og gale svar. Etter gjennomført eKurs får du full oppsummering. Har du under minimum antall riktige svar, må du svare på oppgavene på nytt. Du kan da spole i videoene som du vil.

eKurset er delt inn i sekvenser og har oppgaver underveis. Av faglige grunner kan de enkelte sekvensene ha ulik lengde.

Hvordan får jeg kursbeviset?

Kursbeviset blir sendt ut automatisk en til to virkedager etter fullført eKurs til den e-postadressen som du er registrert med hos oss. Det er et eget kursbevis for revisor - og et eget for regnskapsfører i samme dokument.

Påloggede medlemmer og abonnenter på ReKomp kan selv skrive ut kursrapport under menyen Min kursplanlegger / Historikk og kursrapporter.

Andre spørsmål

Hva er ReKomp?

ReKomp er Revisorforeningens kursabonnement for deg som er revisor eller regnskapsfører. Som abonnent får du tilgang til våre kurs og konferanser, inkl. Fagdagene (gjelder ikke DnR-konferansen). Les mer om ReKomp

Se også kjøpsvilkår ReKomp.